1News Online:
Home » , , » Tentang Terjahan Keras Coloccini pada Suarez

Tentang Terjahan Keras Coloccini pada Suarez

Monday, November 5, 2012 | 4:57 PM


Liverpool - Brendan Rodgers menganggap Fabricio Coloccini kecewa, Chris Coleman menyebutnya sebagai bentesan pengecut. Tapi pertahanan Newcastle United itu disokong Alan Pardew - dan   twitter.

Coloccini dikenakan kad merah oleh pengadil pada minit ke-84 perlawanan Liverpool menentang Newcastle di Anfield malam tadi, setelah menerjah betis Suarez walaupun bola sudah jauh dari mereka.

"Saya fikir Coloccini kecewa. Dia tidak boleh mendekati Luis, semamangnya dia pemain yang bagus. Luis juga begitu cemerlang dan bijak. Dia penyerang kelas dunia. Dia benar-benar membuat pertahanan kecewa," demikian kata Rodgers, pengurus Liverpool.

Bekas pemain dan jurulatih asal Wales, memberi penilaian negatif pada perbuatan Coloccini tersebut.

"Berbau skandal, terjahan seorang pengecut," kata dia. "Bola sepak memang permainan fizikal, tapi itu adalah terjahan seorang pengecut. Kalau betul dia melakukannya lebih tinggi lagi, itu sangat serius."

Sementara itu Pardew sedikit menyokong anak buahnya itu. Walaupun menerima keputusan pengadil, namun dia tidak ingin Coloccini dijadikan sebagai seorang yang teruk.

"Pardew berfikir, Colo tidak berniat (mengasari Suarez) kerana Pardew tahu dia bagaimana orangnya, dan dia seorang lelaki sejati," kata Pardew.
Kongsi artikel ini : :

Post a Comment

 
Copyright © 2012. 1News Online - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger