1News Online:
Home » , , » Mourinho Dikaitkan dengan City, Mancini Santai

Mourinho Dikaitkan dengan City, Mancini Santai

Monday, December 3, 2012 | 11:08 AM


Manchester - Menyusul kegagalan Manchester City di Liga Champions musim ini, timbul spekulasi City akan memecat pengurus Roberto Mancini dan menggantinya dengan Jose Mourinho. Mancini santai saja mendengar spekulasi tersebut.

Meskipun fasa kumpulan Liga Champions masih tinggal satu perlawanan, City sudah tidak layak  ke kelompok 16 pasukan terakhir. The Citizens kini menghuni tempat terakhir Kumpulan D kerana hanya mendapat tiga mata dari lima perlawanan. Yang mungkin masih boleh mereka perjuangkan adalah satu tiket ke Liga Europa, dengan cara mendapat tangga ketiga pada perlawanan terakhir.

Ini adalah tahun kedua berturut-turut City tidak layak ke fasa berikutnya. Tahun lalu, mereka juga gagal ke kelompok 16 pasukan terakhir kerana kalah bersaing dengan Bayern Munich dan Napoli.

Hasil buruk pada perlawanan Eropa tersebut membuatkan posisi Mancini terancam. Pihak atasan City kabarnya ingin mendapatkan Mourinho pada musim panas tahun depan.

Kebetulan, posisi Mourinho di Real Madrid tidak terlalu baik kerana kelab tersebut ketinggalan di liga domestik. Apatah lagi,  Mourinho sudah berkali-kali mengungkapkan hasratnya untuk kembali ke Inggris.

Tapi, Mancini tak gusar dengan perkara tersebut. Dia merasa posisinya tidak terancam oleh Mourinho.

"Pada satu hari saya membaca Mourinho akan ke Paris Saint-Germain. Hari berikutnya ke Inter, lalu ke Manchester City, Manchester United, dan kemudian Chelsea," ucap Mancini yang dikutip Sky Sports.

"Saya ikut senang hati untuknya. Saya fikir dia bekerja dengan baik dalam apa perkara yang sedang dia lakukan," tambahnya.

"Tapi, saya tak merasakan tekanan apa pun di City. Saya kecewa kerana kami tersingkir dari Liga Champions, tapi inilah bolasepak," kata Mancini.
Kongsi artikel ini : :

Post a Comment

 
Copyright © 2012. 1News Online - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger