1News Online:
Home » , , » Roberto Mancini Tak Ingin Mario Balotelli Musnah

Roberto Mancini Tak Ingin Mario Balotelli Musnah

Monday, December 10, 2012 | 3:17 PM


Tak ingin kalah kepada Manchester United dan Mancini menarik Mario Balotelli keluar pada awal babak kedua, Roberto Mancini meminta anak didiknya itu untuk memikirkan permainannya. Namun, keputusan Mancini memasukkan Carlos Tevez menjadi pada akhir perlawanan.

Balotelli dilihat marah ketika ditarik keluar dan digantikan Carlos Tevez. The Citizens sempat menyamakan kedudukan sebelum akhirnya mengakui akur kepada Red Devils. Pada akhir perlawanan, Super Mario yang memiliki hari buruk memilih untuk pergi dengan menggunakan kereta Bentley Continental GT agar tidak dilihat oleh  kamera.

Namun, sayangnya tidak berhasil dan dia tetap menjadi sasaran peminat Man. United. Mancini yang mengaku menyayangi Balotelli meminta anak didiknya itu untuk bangkit dan serius memikirkan permainannya.

"Saya menyayangi Mario tetapi dia harus memikirkan permainannya. Jika anda memiliki kualiti pemain seperti dia, maka anda akan hairan mengapa terlalu banyak dia membazir peluang. Selama ini saya melihat banyak pemain berkualiti yang tidak mampu melakukan apapun. Saya tidak ingin Mario seperti itu kerana kerana akibatnya akan buruk," kata Mancini di Daily Mail.

Musim ini Balotelli baru menjaringkan tiga gol untuk Man. City dan satu untuk pasukan nasional Itali. Kekalahan pada derby Manchester ini mungkin akan menguatkan spekulasi bahawa pemain berdarah Ghana itu akan berpindah pada Januari nanti.
Kongsi artikel ini : :

Post a Comment

 
Copyright © 2012. 1News Online - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger